kolmapäev, 13. mai 2015

Rotimultikas ehk Ratatouille

Üldiselt on mul veidi raskusi inspiratsiooniga viimasel ajal. Koguaeg isutab millegi hõrgu järgi, aga otseselt ei tea mida ma tahan (story of my life). Minu koolis (VIA Design) on imeline koolisöökla, kõik toorained on ökoloogilised ja üldjuhul taimetoit ja lihavalik on alati eraldi, st.,  et põhja saab laduda salatitest ja siis saad lisaks nt liha/kala/kana osta. Salativalik ise on lihtsalt i-me-li-ne, need maitsed ja toorained ja salatisegud üllatavad iga kord. Lisaks pakutakse meil suuri võileibu korralike kuklitega ja korraliku täidisega.
Ja lisaks on iga päev üks sooja toidu valik,

sealt tuligi minu inspiratsioon.

Ehk minu esimene toit mis väärib postitust- Ratatouille.

Selleks läheb vaja:

Oliivõli
soola-pipart
2 loorberilehte
2 sibulat
natuke valget veini
2 purki purustatud tomatit (vali võimalikult kvaliteetne)
1 punane paprika
1 kollane paprika
3 küüslauguküünt
2 tl tüümiani
1 baklažaan
1 suvikõrvits

Kõige alguses ütlen, et kõige praadimise jaoks kasuta üks hea sorts oliivõli.

Esimese asjana hakkisin ma sibulad suurteks viiludeks ja seejärel panin need pannile. Ma olen aru saanud, et mida kauem ja madalamal kuumusel sibulaid kuumutada, seda maitsekamad nad on. Veel on nipp see, et ma panen sibulale soola ja pipart, et vedelik tuleks natuke välja ja et nad praadimise asemel hauduksid. Lisan veel valget veini (kui on). Edasi tõstad sibulad potti hauduma. Lisa tomatikastmed ja 2 loorberilehte

Las see sibula-tomati kupatus haudub. Samal ajal hakkisin ma paprikad ja samamoodi kuumutasin neid pikalt (jälle lisasin soola-pipart, mulle meeldib, kui kõik koostisosad on maitsestatud) ja lõpus andsin hoolega kuuma, et natuke pruunistada. Lisa praetud paprika potti tomati-sibula massile.

Edasi lõikasin ma baklažaanist ilusad rattad ja asetasin need pannile pruunistuma, lisasin jälle natuke soola ja pipart. Rattad lisa hauduvale massile.
Suvikõrvitsaga tegin sama- sool, pipar, pruunistad natuke ja seejärel hauduma.

Seejärel lisasin ma poti sisule 3 purustatud küüslauguküünt ja soola-pipart. Lisaks 2 tl tüümiani (või rohkem veel, nagu mina panin) ja lõpuks lasin ma haududa sellel veel 30 minutit.


Kuna ainult ratatouille tundus liiga lihtne, siis tegin ma lisaks ahjus ühe kena lihatüki, mis oli juba maitsestatud punase veini ja chilli kastmes ja loomulikult enda vigase Taani keele oskuse pärast panin ma selle valet pidi ahju ja eks ma üritasin siis seda lihatükki päästa- alguses panin liha kuuma ahju ja seejärel alandasin kuumust 160 kraadi peale. Siis lisasin ma kulbitäie Jägermeistrit  (sest see annab väga hea meki lihale) ja siis ma kastsin liha enda mahlas ja lasin sellel olla ahjus kuskil tunnikese. Lõpus sain aru, et olen korraliku jama kokku keeranud ja siis lõikasin ma liha viiludeks ja lasin ahjus nendel haududa veel tunnikese- läks pehmemaks küll.





Kõike seda serveerisin täistera baguettega.


Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar