neljapäev, 21. mai 2015

Pehme kook vaarikate ja kookoskattega (tosca kate kookoshelvestega)

Kuna mul üks koogikatsetus läks rappa siin vahepeal, siis teine enam untsu minna ei saanud.

Ma veidi improviseerisin ja kokku tuli üks imeline kook, isegi mu korterikaaslased ütlesid, et see parim, mis teinud olen. Kaloreid see endas peidab palju, kuid selle koogi retsept on mõeldud üsna suure vormi jaoks ja siis saad kooki ise nautida, teistele laiali jagada ja komplimente koguda. 

Idee oli teha üks mõnus koogine-pehme-õhuline põhi ja lisada marju hapukuseks ning peale kookoskate. Kookoskatte algversioon on tegelikult tosca-kate ja kogu koogi inspiratsioon ja põhi pärinevad Ragne Värk blogist ( http://www.kokkama.ee/2008/08/una-tosca-kook.html). Ma kohandasin seda retsepti natuke, asendasin õunad vaarikatega, mandlilaastud kookoshelvestega, sest esimesed siin, Taanis, on hingehinnaga. 

Põhi:
3 muna
2 dl suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
4 dl jahu
1,5 tl küpsetuspulbrit
1 dl piima
150g sulatatud võid

Koogi ja katte vahele:
kuskil 300g külmutatud vaarikaid, mis sulata enne koogile lisamist ülesse, et üleliigne mahl välja saada

Kate:
150 ml vahukoort (vahustamata)
2dl suhkrut
100g võid
kaneeli
250g kookoshelbeid

Kõigepealt pane ahi sooja- kuumuseks pead saama 200 kraadi.
Lisa munadele mõlemad suhkrud ja vahusta need heledaks vahuks (nii umbes 4-5 min, munad võid toasooja võtta, lähevad paremini vahule). Seejärel lisa rahulikult ja võimalikult vähe segades jahu-küpsetuspulbri segu. Siis lisa piim ja sega ühtlaseks kõik ja lõpus lisa sulatatud või ja sega uuesti. Kokku peaks saama üks siidine koogitainas. Asetasin ma selle kandilisse küpsetusvormi, umbes 20x30 cm ja panin ahju kuskil 20ks minutiks. 

Samal ajal hakkasin ma keetma kookoskatet. Jah, lugesid õigesti- keetma. Kes soovib, võib röstida kookoshelbed, mina seda tegin. 
Aseta potti kõik katte koostisosad ja lase sellel keema tõusta, siis alanda kuumust ja lase kogu segul podiseda kuskil 10 minutit kuni segu omastab kuldsema värvuse ja pakseneb. 

Nüüd peaks koogi põhi eelküpsenud olema, võta see ahjust välja ja aseta peale vaarikad ja selle peale omakorda kookoskate. Alanda ahju kuumust 180 kraadini ja aseta kook ahju veel 10-15 minutiks et kate pruunistuks. 

Kook on parim kui selles on veel natuke ahjusooja ja nautida tuleks seda tükikest (tükikesi hihih) vaarikate ja külma piimaga. Järgmisel hommikul on see ideaalne amps kohvi kõrvale!




Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar